woensdag 21 mei 2014

Dromen omzetten

Voor mijn verjaardag, nog geen maand geleden, kreeg ik veel Afrika-gerelateerde cadeaus. Een boek over hulpprojecten in Afrika, een zelfgemaakt dekbedovertrek en tas. Niet zo gek, want op 16 juni vlieg ik naar Mombassa. Of tenminste - dat was het idee. Vijf weken vrijwilligerswerk in een weeshuis in Mombassa, en daarna door naar Homa Bay - op zo'n acht uur rijden met de bus vanaf Nairobi.
Mijn droomreis, waarvan ik al minstens vijf jaar roep dat ik hem ga maken. Maar afgelopen vrijdag leek daar plotseling een einde aan te komen. Uit een berichtje van Edna, de vrouw van het weeshuis in Mombassa, bleek dat het niet meer veilig was om naar Mombassa te reizen. De Engelse regering evacueerde iedereen uit Kenia, vanwege het hoge ontvoeringsgevaar én - terwijl ze het mailtje schreef - bleek er in Nairobi een aanslag te zijn gepleegd.

Tja...

Spoedoverleg met de ouders, KLM en verzekering. Mijn ticket kon ik nog wel omboeken naar alleen Nairobi, zodat ik in ieder geval niet alleen zou reizen maar samen met de groep die ik later ontmoeten zou. Groot nadeel: ik zou in plaats van twee maanden slechts nog drie weken op reis gaan. Mijn geld voor een lange reis zou ik daarmee ook kwijt zijn.
Bij het idee van in mijn eentje reizen naar Afrika voelde ik me ineens niet zo stoer meer. En dus kwam mijn moeder met het magische idee:
"Omboeken is omboeken. Dus een ander continent zou ook nog kunnen."

Een ander continent. Na al die jaren Afrika in mijn hoofd belde ik nu de KLM om te overleggen over andere reisopties. En dat was 'geen probleem hoor, mevrouw Westland'. (Hulde voor de KLM trouwens, die me onwijs goed hebben geholpen en waarbij dit alles mogelijk was, terwijl ik met mijn ondoordachte hoofd kennelijk een 'niet wijzigbaar ticket' had geboekt.)

En dus:



Jongens, ga ik naar... Australië!!!! 

Ik zal jullie op de hoogte houden via deze blog van mijn belevenissen daar. Nu eerst de voorpret van mijn reis plannen. En m'n dromen omzetten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Over mij

Mijn foto
Utrecht, Netherlands
"Je kunt hier net zo veel of zo weinig schrijven als je wilt, met een maximum van 1200 tekens." Er staat nu al een fout in de inleiding en daar erger ik me kapot aan. Ik erger me nogal eens, of ik ben het ergens gewoon niet mee eens. Of dingen ontroeren me. Of ik constateer iets. Of ik maak wat grappigs mee. En daar schrijf ik dan over.